En utmaning som gick sådär, en större som väntar

Nej, #Blogg100 var tydligen inte det som fick den här pojken att massproducera text. Några inlägg vart det innan livet kom emellan. Men kul att utmanas och förfasas över att innehållet gradvis blev lite sämre. Men men, en utmaning som inte föll väl ut.

I måndags blev det klart att jag återvänder till min moderklubb, IF Brommapojkarna. Från juni är jag anställd som kommunikationsansvarig med ett övergripande ansvar för hur Europas Största Fotbollsklubb kommunicerar, internt, externt, med press, fans, medlemmar. I sociala medier, webb-tv, textform och tryck. Det ska bli så jäkla roligt.

pita_klar

Foto: Elin Sarfati

Efter tre år i Piteå flyttar jag alltså hem till Bromma och BP. Det har varit på gång ett tag och tillslut sa magkänslan till mig att köra.

Det är också ett helt nytt BP som väntar på mig. På de knappa tre år jag varit borta har organisationen förändrats, konkretiserats och blivit modern. Det andas optimism, man ler på kansliet och lagen är lika bra som en med BP-hjärta vill tro och hoppas.

Så från juni är jag på Grimsta igen. Tills dess ska jag skriva en kandidatuppsats och fira en examen. Och lyfta Piteå IF till en stabil nivå i Division Två.

På återhörande
Pita

Kommentera

