Jag har inga pushnotiser

Det är en lögn, jag har pushnotiser aktiverade. Men jag har slimmat det till mitt egna minimum. Endast meddelande-appar och Omni slipper igenom. 

Jag lever redan med telefonen ständigt närvarande. Är det inte något redaktionellt sociala medie-innehåll så är det privat. Är det inte det så är det Pokemon Go (ja, jag är fortfarande hooked). Telefonen är redan där, så varför ska jag få pingar och påminnelser om olästa reklammail?

Ja, ni är på tok för få som mailar mig. Jag är #TeamMaila varje dag, året om.

Eftersom mobilen är på, ständigt, så kommer jag läsa mailen som dyker upp, jag går in i appen i min vardagliga runda som upprepas minst varje timme.

– Twitter – Insta – Facebook – Kalender – Snapchat – Mail – 

Skärmtid, vi måste tänka på vår skärmtid. Absolut, det måste vi. Men det blir en konstig pekpinne när jag, som jobbar med sociala medier (som pågår på skärmar), får höra det från människor som jobbar 9-17 på kontor och efter en dag framför datorn väljer att läsa en bok istället för att se en film. Det är ett lite lättare beslut än att säga åt en person i fotbollsvärlden att inte jobba obekväma tider.

Vänner. Jag jobbar varje dag, hela tiden. En del dagar är det sjukt lugnt, andra dagar är det nonstop 06-02. Det är också livet jag valt, de redskap jag har är min mobil och min dator. Till 2017 har jag skaffat mig en snygg papperskalender. Det är mitt steg mot mindre skärmtid, kalender-appen kan jag nu stryka från min runda. I övrigt, låt mig rotera med mina fingrar, låt mig ta anteckningar i mobilen samtidigt som jag hör vad som sägs under mötet.

Just det där om att använda mobilen på möten återkommer jag till, finns mycket att säga

c1k9iwyxcaaz1yz

Kommentera

