Året 2016

Genom året har erfarenheter, personer och känslor passerat i en rasande fart. Aldrig har ett år i mitt liv gått så fort, aldrig igen kommer det att passera så långsamt.

Det finns många sätt att summera år av livet, kalenderåren staplas och just kalendern både fylls i och glöms bort att användas till just det, att fyllas i. Noteringarna samlas i diverse böcker jag glömmer slå upp igen och där innehållet på något vis lagras i den klibbiga hjärna jag förfogar över.

Året 2016 summeras med: Plugg, fotboll, flykt, fotboll, försök till träningsrutin, fotboll.

Mängder av fotbollsmatcher har setts, ännu fler har snabbspolats för att hitta delar till Veckans Mål för Ettanfotboll. 

Utvecklingen från Omgång 1 till 26 gällande min klippning är stor. Ni får se:

https://ettanplay.solidtango.com/widgets/embed/mwu8mbte
https://ettanplay.solidtango.com/widgets/embed/qu5a49h1

Utöver det har en mängd intervjuer gjorts till Piteå IFs playkanal. Under hösten blev mängden intervjuer lägre då skolan krävde mer tillsammans med att säsongens upplösning i oktober/november krävde mycket på flera fronter. Men samtliga 13 hemmamatcher för herrarna sändes, särskilt med god hjälp av Bild 39:41. Särskilt roligt var när vi roddade ihop en storsatsning med fyra kameror och intervjuer på innerplan i halvtid och efter matchen. Ett fett lyft av en sketen match i Norrettan.
https://piteaifplay.solidtango.com/widgets/embed/y2l4iyok?auto_play=false

Det är några små goda bitar av fotbollen 2016. Ni som känner mig vet att jag även hann vara konferencier på Ettanfotbolls upptaktsträff i april, ett uppdrag jag har goda chanser att få genomföra även 2017. Utmanande, roligt och jäkligt hedrande.

Att jag avrundade 2016 med att vara praktikant hos Svensk Elitfotboll gör inte Pitas fotbollsår sämre, direkt. Oerhört lärande tid som det återstår två veckor av. Mer om tiden på SEF kommer längre fram.

Kommentera

