Avspark

Sedan 2008 har jag på något sätt kommunicerat sporten fotboll. Det har varit forum, sociala medier, supportersajter, föreningars officiella hemsidor, texter för etablerade medier och bloggar utifrån mig själv. Det har gett både insikter, erfarenhet, men även tillfällen då mina kunskaper inte räcker till.

Tanken med den här hemsidan är att jag släpper ut mina tankar, både om kommunikation och annat i min väg. Både yrkesmässigt som personligt. Det blir en blandning av nördigt gräveri kring hur en bra tweet när du rapporterar från en fotbollsmatch bör se ut – men lika gärna kan jag försvinna in i ett resonemang kring huruvida grupper kan byggas, rivas och hur en person passar in.

Det blir spretigt, men jag skriver också främst för att få utlopp för tankar och åsikter. På något vis är tanken att det jag har i huvudet kommer ner på papper och därmed blir konkret och något jag kan förmedla vidare.

Så, välkommen hit, du som ramlat in här. Varmt välkommen, vill jag säga.

petera

Foto: Erik Bjernulf

En reaktion på ”Avspark

  1. Kommunikation är ett, för mig också, mycket spännande och intressant ”fenomen”. Så viktigt när, hur och vad som sägs med mun och kropp. Vidare tillkommer ju andra kommunikationsformer, så som text exempelvis. Ska försöka att komma ihåg att läsa det du skriver. Ha det gott!

    Gilla

Kommentera

